Hoppa till innehåll

Viktiga förändringar i Prevent checklistor

Arbetsmiljö

13 november 2024

Tillhör du dem som använder dig av Prevents checklistor i ditt arbete? Då är det viktigt att du har koll på de större förändringar som kommer ske under 2024 och 2025. Prevent kommer genomföra större förändringar och uppdateringar av sina checklistor vilket kommer påverka existerande checklistor. I framtiden kommer även inlogg krävas.

Inloggning krävs från och med 25 november 2024

Från och med 25 november 2024 kommer det krävas att du registrerar ett konto på prevent.se för att kunna använda dig av deras checklistor.

Observera: Om du redan har ett konto så behöver du ange nytt lösenord och verifiera din e-post för att kunna logga in.

Påbörjade checklistor måste slutföras senast 25 november 2024

Efter den 25 november kan du inte längre genomföra ändringar i dina checklistor, enbart läsa läsa de svar du registrerat i listorna sedan tidigare. Om du vet med dig att du har påbörjade checklistor så är det alltså viktigt att du sluför dem redan nu.

Gamla checklistor måste sparas senast 31 maj 2025

Om du har ifyllda checklistor som är viktiga för ditt arbete så är det viktigt att du sparar ner dem till din dator senast 31 maj 2025. Prevent själva rekommenderar att checklistorna sparas ner i PDF-format.

Övriga förändringar

Utöver de förändringar som nämns ovan så kommer Prevent genomföra en rad ytterligare förändringar i sina checklistor. Bland annat möjlighet att översätta listorna till engelska, möjlighet att dölja frågor du anser är irrelevanta, med mera.

Du kan läsa om alla förändringarna här