Hoppa till innehåll

Inloggning

Fungerar den inloggning jag skapat med användarnamn och lösenord fortfarande?

Svar: Inloggning med användarnamn och lösenord fungerar. Du väljer det alternativet när du ska logga in, om du skapade ett konto före den 23 juni 2021.

Hur loggar jag in på webbplatsen?

Svar: Om du har skapat ett användarkonto med användarnamn och lösenord, men har glömt lösenordet, kan du klicka på "glömt lösenord" så skickar vi ett nytt till din angivna e-postadress.

Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!

Har du skapat ett användarkonto med BankID så använder du bara BankID hädanefter när du loggar in.

Logga in >

Hur skapar jag ett användarkonto?

Svar: Du skapar ett användarkonto genom att registrera en ny användare med BankID, sedan följer du instruktionen. Det är viktigt att du följer varje steg samt verifierar ditt konto genom att klicka på länken i det verifieringsmail vi skickar ut till dig efter avslutad registrering.

Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!

Skapa användarkonto >

Hur gör jag för att komma åt flera företag via mitt användarkonto?

Svar: Om du behöver ha tillgång till flera företag via ditt användarkonto behöver du kontakta oss på telefonnummer 08 762 76 00 tonval 3, eller maila oss på medlem@in.se.

Jag har bytt företag. Hur loggar jag in?

Svar: Om du har bytt företag så behöver du skapa ett nytt användarkonto med din nya mailadress. Om ditt tidigare användarkonto var skapat med BankID så måste du kontakta oss på telefonnummer 08 762 76 00 tonval 3, eller maila oss på medlem@in.se.

Vi kan inte flytta över ditt gamla konto till ditt nya företag.

Varför kan jag inte logga in med mitt användarkonto?

Svar: Du måste verifiera ditt konto genom att klicka på en länk i det verifieringsmail vi skickar till dig via e-post. När det är gjort kan du sedan logga in för att ta del av information och tjänster med mera.

Glöm inte att kolla skräpposten om det inte kommer något mail!

Varför får jag inget verifieringsmejl?

Svar: Se efter så att verifieringsmejlet inte har hamnat i din skräppost. Det står att mejlet kommer från Installatörsföretagen. Om du inte hittar det kan du kontakta oss så skickar vi ut ett nytt.

Kontakta oss på medlem@in.se

Om jag har glömt lösenordet till min inloggning, ska jag skapa ett nytt konto eller klicka på ”Glömt lösenord”?

Svar: Du ska använda funktionen ”Glömt lösenord”. Du hittar länken på inloggningssidan.

Hur gör jag för att logga in på IN Rabatt och IN Förlag?

Svar: Det är samma inloggningsuppgifter hos IN Förlag och IN Rabatt som för in.se. Om du inte har ett konto redan så kan du skapa ett här nedan.

Skapa användarkonto

Det är viktigt att du loggar in hos IN Förlag så att ditt medlemspris blir rätt.

Kommer alla arbetsställen upp automatiskt i en lista när jag skapar ett användarkonto? Eller ska jag uppge ett eget arbetsställe? Vad händer om mitt arbetsställe inte syns i listan?

Svar: Arbetsställen väljs från en "dropdown-lista". Skulle ditt arbetsställe inte dyka upp i listan så ringer du oss på 08 762 76 00 tonval 3, eller mailar oss på medlem@in.se.

BankID

Jag har inget BankID. Hur skapar jag ett användarkonto på in.se?

Svar: Ring oss på telefonnummer 08 762 76 00 tonval 3, eller skicka ett mail till medlem@in.se så hjälper vi dig att skapa ett användarkonto utan BankID.

Kan jag som loggar in med användarnamn och lösenord skapa ett användarkonto med BankID?

Svar: Nej, det är för närvarande inte möjligt.

Företaget jag arbetar på är medlemmar i Installatörsföretagen sedan länge. Jag ska nu skapa ett användarkonto. Skapar jag ett konto med användarnamn och lösenord som mina kollegor gjort sen tidigare, eller skapar jag ett konto via BankID?

Svar: Alla nya användare (personer, ej företag) skapar ett användarkonto med BankID, oberoende av om företaget blivit medlemmar före eller efter BankID togs i bruk den 23 juni 2021.

Skapa användarkonto >

Kontakta oss - Tel: 08 762 76 00

1. Företagsrådgivning | 2. Entreprenadjuridisk rådgivning | 3. Medlemskap | 4. Övriga frågor